به مرکز مشاوره آوای فرشته خوش آمدید

 

درمان تلفنی یا روانشناس تلفنی 

درمان روانشناسی تلفنی که با عنوان مشاوره‌ی تلفنی روانشناسی هم شناخته می‌شود، فرآیند صحبت با درمانگر از طریق تلفن و ابزارهای تماس تصویری مانند اسکایپ به جهت حل مسائل روحی، باورها، احساسات و مشکلات زندگی است. امروزه محبوبیت مشاوره‌ی تلفنی به دلیل پیشرفت زیاد وسایل ارتباط از راه دور موبایل و دسترسی گسترده‌تر به وب روز به روز در حال افزایش است و افراد زیادی به طور روزمره در کشورهای پیشرفته جهان از این امکان استفاده می‌کنند و این نوع از درمان روانشناسی در کشورهای در حال توسعه مثل ایران نیز در حال گسترش است.

درمان تلفنی مهمترین روش ارتباط با درمان‌گر متخصص در زمان متناسب با برنامه‌های شما و محلی است که ترجیح می‌دهید. مشاوره از طریق تلفن مشابه با مشاوره‌ی حضوری سنتی است و تنها تفاوت آن در نحوه تعامل با روانشناس است. در این نوع از مشاوره، تلفن یک دریچه‌ی خصوصی است که در مورد مسائلی که بر زندگی شما اثر گذاشته تنها با درمانگر صحبت می‌کنید. مانند اشکال دیگر درمان، در جلسه اول درمانی مشاور انتخابی شرایط شما را ارزیابی می‌کند. ارزیابی تلفنی اغلب فرآیند را سرعت می‌بخشد، انعطاف‌پذیری بیشتری در زمان ملاقات وجود دارد و «برقراری ارتباط» راحت‌تر است. درمانگر تلفنی به اندازه‌ی درمانگر حضوری مهارت دارد و به صحبت‌ها و مشکلات شما گوش می‌دهد و در مورد برنامه درمانی مناسب صحبت می‌کند.

روانشناس تلفنی


روش انجام مشاوره روانشناسی تلفنی

روش انجام مشاوره با تلفن به اين صورت است كه متقاضی در تماس با يكی از شماره‌های مرکز، به مشاور متصل و طی 5 تا 20 دقيقه سوال و اطلاعات لازم به مشاوره داده می‌شود و بعد از پايان مكالمه، مشاور نسبت به تجزيه و تحليل اطلاعات اقدام می‌نمايد.

در مرحله بعد ابعاد و روند مشاوره روانشناسی تلفنی برای فرد مشخص و به وی اطلاع داده می‌شود تا در خصوص تماس و پیگیری موضوع برای جلسه دوم اقدام كند. در مرحله دوم بيشترين اطلاعات و دستورالعمل‌هايی برای برآورده ساختن درخواست فرد از سوی مشاور به وی ارائه می‌شود. در صورتی كه فرد تمايل به ادامه مشاوره به صورت تلفنی داشته باشد، در جلسه دوم برای اين منظور به وی اطلاعات لازم داده خواهد شد. بسیاری از مواقع مراجع در مورد وضعيت و نياز واقعی خود اطلاع كافی و تصوير روشنی ندارد. در اين موارد توصيه می‌‌شود حداقل يک جلسه مشاوره حضوری برای وی انجام شود.

 

روانشناس تلفنی چیست؟

امروزه در بسیاری از مراکز روانشناسی شیراز ارائه خدمات مشاوره تلفنی یکی از خدمات مهمی است که به کاربران داده می شود تا در صورت نیاز به خدمات تلفنی بتوانند با یک روانشناس خوب در ارتباط باشند. بسیاری از مواقع افراد به خاطر استرس و افسردگی دچار عدم تمایل به روبه رو شدن با دکتر روانشناس هستند، در این شرایط صحبت کردن با یک مشاور تلفنی می تواند راه خوبی برای گرفتن تکنیک های خاص برای خارج شدن از این شرایط و کمک به خود برای مراجعه حضوری به یک دکتر مشاور باشد.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس مرکز مشاوره شیراز

تلفن پذیرش :  09120206501

ایمیل  : info[at]moshaverava[dot]ir

مرکز مشاوره در شیراز| آوای فرشته

مرکز مشاوره در شیراز آوای فرشته تخصصی ترین و بزرگترین گروه روانشناسی در شیراز ، واقع در ستارخان می باشد که خدمات ارزیابی روانشناختی در شیراز، مشاوره کودک  در شیراز ،  روانشناسی کودک در شیراز، تست های روانشناسی  در شیراز، روانسنجی  در شیراز، تست هوش و استعدادیابی، رواندرمانی اختلالات بالینی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و شغلی را زیر نظر بهترین دکتر روانشناس و روانشناس خوب در شیراز ارائه می دهد. از مزیت های گروه روانشناسی و کلینیک روانشناسی آوای فرشته می توان به تعهد و تجربه روانشناس، درمان چندوجهی و تیمی، تجهیزات پیشرفته و بروز، آرامش فیزیکی و دسترسی مناسب اشاره کرد. مخاطبین کلینیک روانشناسی آوای فرشته کودکان، نوجوانان، والدین و خانواده ها، زوجین، مدیران و سازمان ها و تمامی افرادی که به سلامت روان، آرامش و پیشرفت اهمیت می دهند، هستند.